Over roddeltantes en -nonkels, pestkoppen en bullebakken

‘Vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen.’
Really?
Awel, ik ben het daar niet mee eens! Ik ben namelijk van mening dat de overgrote meerderheid van de roddeltantes en -nonkels, de pestkoppen en de bullebakken zich heel goed bewust zijn van waar ze mee bezig zijn. Ze weten heel goed dat ze doelbewust kwaad spreken over anderen, anderen het leven zuur maken, anderen onderuit halen, het anderen op de meest uiteenlopende manieren moeilijk maken, anderen heel doelbewust schade toebrengen,…

Jonge kinderen proberen we wijs te maken dat roddelen echt niet kan, dat pesten uit den boze is. Als we dan merken en zien hoe het er in het volwassen leven aan toe gaat, dan moesten we misschien eerst daar maar eens starten.
Want ik heb het er echt mee gehad, ik heb er genoeg van, van de roddeltantes en -nonkels, de pestkoppen en de bullebakken!

Beseffen zij dan echt niet welke miserie en ellende ze een ander aandoen? Zijn ze echt zo dom? Ja, ik vind zo’n mensen dom. Oerdom zelfs. Mensen met ook maar een heel klein beetje gezond verstand en met een beetje inlevingsvermogen houden zich met zulke activiteiten niet bezig.

En daarom heb ik een welgemeende wens voor al die pestkoppen en bullebakken:

Hoewel ze mijn bloed frequent laten koken, wil ik alle pesters ter wereld toch vooral een grote portie liefde en gezond verstand toewensen. En een nog iets grotere portie schuldbesef misschien ook.

Want ze hebben er geen idee van hoe ver ze mensen kunnen drijven. Wat voor hen een lolletje lijkt, kan voor iemand anders de druppel zijn.

Liefs voor iedereen die het voelt! X

Plaats een reactie