Limonade van muntsiroop

Een verfrissend drankje?
Dat komt binnenkort van pas!
Bij een zomers weertje  is deze dorstlesser heel verfrissend. Ik maak hiervan altijd grote hoeveelheden, zodat ik een voorraad voor heel de zomer heb. Maar ook tijdens de winter is dit drankje lekker.
Deze muntsiroop vraagt niet veel werk en je hebt er niet veel ingrediënten voor nodig.
Aan de slag dus!

Wat heb je nodig?
– 200g rietsuiker
– 300ml water
– 20g verse munt

Hoe maak je het?
Was de munt en snijd deze fijn.
Warm daarna het water op tot tegen het kookpunt.Voeg de suiker toe en roer tot deze volledig opgelost is in het water.Doe de fijngesneden munt in een kom en overgiet met de warme suikersiroop. Plaats er een deksel op en laat afkoelen.Nadien zeef je de siroop. Bewaar de siroop in een leuk glazen flesje. Je kan de siroop tot 2 weken bewaren in de ijskast.
Zelf maak ik altijd grote hoeveelheden siroop. Ik weck de flessen siroop gedurende 30 minuten op 90°C. Zo blijven ze het hele jaar en zelfs langer goed.

Hoe gebruik je de siroop?
Giet een bodempje van de siroop in een glas. Vul verder aan met water of bruiswater naar keuze. Heel lekker!

Ik heb er geen problemen mee dat mijn receptjes gebruikt worden voor persoonlijk gebruik. Als u er gebruik van wenst te maken voor commerciële doeleinden, kan u mij op voorhand contacteren om al dan niet mijn toestemming daarvoor te bekomen.

siropen voor limonade 1

Geef een reactie

