Verjaardag

Jarig zijn… Wie doet dat nu graag?
Awel, ikke wel! Al is ’t voor de laatste keer met dezelfde voordeur… ik vind het helemaal niet erg.
Alleen de voorbereidingen al. Niet dat ik een groot feest geef, hoor. Helemaal niet. Ik vier mijn verjaardag dit jaar gewoon simpel, onder ons, met mijn gezin. Met voorbereidingen bedoel ik de traktaties voor de kinderen van mijn klas en mijn collega’s.
Al een paar dagen op voorhand was ik aan het bakken: cake, speculaascake, Hasseltse speculaas, butterscotch,… allemaal met heel veel plezier gemaakt. Ik hoop dat ze er allemaal met smaak van genoten hebben.
Fijn ook, al die verjaardagswensen: van de collega’s, van de kinderen in de klas, van de kinderen van mijn klasje van vorig jaar (geweldig tof dat die mij niet vergeten zijn!), mijn eigen kinderen en familie, de vrienden en vriendinnen op Facebook, via sms,…
Toen de kinderen van de klas deze morgen bij het binnenkomen ‘Happy Birthday’ begonnen te zingen, begon mijn klasje van vorig jaar (die aan de overzijde van de gang hun klas hebben) spontaan mee te zingen. Ik was daar toch wel even door gepakt, maar fijn was het zeker. Hadden de knaapjes van mijn klas toch wel verjaardagskaartjes getekend!

verjaardag 1a

Thuis werd ik opgewacht door mijn gezin, die op hun beurt ook klaar stonden met hun wensen én cadeautjes. Goed voor heel veel dagen lees- en kookplezier. Met de krokusvakantie voor de deur, komt dat zeker van pas.

verjaardag 2a

Het is een super fijne dag! Ik geniet met volle teugen.

Geef een reactie

